Ksymenes Ksymenes
158
BLOG

Denerwują mnie prawnicy PiS

Ksymenes Ksymenes Polityka Obserwuj notkę 64

W postępowaniu pierwszoinstancyjnym wygrała Platforma Obywatelska. Miałem okazję posłuchać nieco wywodów pełnomocnika procesowego sztabu Jarosława Kaczyńskiego i samego kandydata. Jestem zdegustowany. Na razie nadal mam jednak zamiar głosować na Jarosława Kaczyńskiego, który nb. ma stopień doktora w zakresie nauk prawnych, a co dodatkowo podnosi znaczenie tej sprawy. PiS przegrał bowiem taktycznie, chociaż mógł wygrać strategicznie.

W mojej ocenie sprawę należało poprowadzić zupełnie inaczej. Wykorzystując wywiad, jaki udzielił mediom minister Grad (pisała o tym kataryna) oraz całą masę innych informacji medialnych (nawet w S24 pojawiło się ich kilkanaście), można było doprowadzić do sytuacji, że sąd wydając niekorzystne dla Jarosława Kaczyńskiego orzeczenie musiałby w uzasadnieniu zawrzeć argument, że - w rzeczy samej - kandydat na prezydenta RP Bronisław Komorowski nie wspominał nic o prywatyzacji szpitali i mimo iż sama PO nie wykluczała takiej możliwości już po wyborach w 2007 roku (także w 2010 roku), a nawet podejmowała działania w tym kierunku, to jednak JK powinien sprostować nieprawdziwą informację o BK. Sprowadzenie argumentacji do stanu faktycznego z 2007 roku, gdy PiS przerżnął, było krokiem samobójczym. PiS znakomicie ułatwił zadanie Sądowi Okręgowemu w Warszawie.

Postulowane przeze mnie postępowanie doprowadziłoby do sytuacji, w której część myślących wyborców PO (kiboli pomijam) mogłaby nieco zgłupieć, zaś sympatycy innych partii (zwłaszcza PiS) mogliby nabrać wiatru w żagle. No bo jakże i czym wyjaśnić dualizm - w kwestii prywatyzacji Komorowski swoje, a PO swoje? A pograć tym argumentem można potem długo, bardzo długo.

 

http://kataryna.salon24.pl/193393,do-zobaczenia-w-sadzie

 

Ksymenes
O mnie Ksymenes

Interesuje mnie przyszłość Polski, a nie konkretnej partii. Strzelam przede wszystkim do złej władzy, ale zła opozycja również nie może na mnie liczyć. W przeszłości sympatyzowałem z UPR - głównie w kwestiach wolnego rynku. Lista blogerów, którzy trwale zbanowali mnie bez sensownej przyczyny: Andrzej Celiński, Mireks, maia14, teesa Zbanowani przeze mnie za chamstwo: entefuhrer (14.08.2011), mundry (05.10.2011)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka