Ksymenes Ksymenes
167
BLOG

Kolejny pech PO - kompromitacja ws. Z. Ziobro

Ksymenes Ksymenes Polityka Obserwuj notkę 29

Smród, jaki wydobywa się spod Smoleńska, staje się cechą charakterystyczną rządzącej partii. Ale PO ma też inne problemy.

Upolityczniona Prokuratura Okręgowa w Płocku prowadziła śledztwo w sprawie nieuprawnionego dostępu do akt mafii paliwowej przez Jarosława Kaczyńskiego. Prokuratura długo kręciła bat z piasku, potem nawet postawiła Zbigniewowi Ziobro zarzuty, ale że nie wszyscy prokuratorzy lubią się ośmieszać na życzenie polityków, ostatecznie umorzyła postępowanie - z braku danych dostatecznie uzasadniających popełnienie czynu zabronionego (art. 17  §1 pkt 1 k.p.k.).

To rozstrzygnięcie pozwala jednak na wykorzystywanie materiałów prokuratorskich do gier politycznych. Zawsze można bowiem mówić o sprycie sprawcy, który przechytrzył śledczych. Nic więc dziwnego, że nie zgodził się z nim Zbigniew Ziobro i zaskarżył je do sądu, który zmienił podstawę prawną umorzenia uznając, iż działanie sprawcy nie zawierało znamion czynu zabronionego (art. 17 §1 pkt 2 k.p.k.). Oznacza to, że Zbigniew Ziobro działał w ramach obowiązującego porządku prawnego.

Pamiętam dobrze, jak mówiono, że Zbigniew Ziobro uciekł przed odpowiedzialnością karną aż do Brukseli. Także tutaj w S24. Mam zatem serdeczną prośbę, bo nie chce mi się sprawdzać, którzy blogerzy byli w tym względzie najaktywniejsi, by pod tą notką grzecznie odszczekali swoje insynuacje.


http://wiadomosci.onet.pl/2166945,11,sad_czyn_ktory_zarzucano_zbigniewowi_ziobro_nie_zawieral_znamion_czynu_zabronionego,item.html

Ksymenes
O mnie Ksymenes

Interesuje mnie przyszłość Polski, a nie konkretnej partii. Strzelam przede wszystkim do złej władzy, ale zła opozycja również nie może na mnie liczyć. W przeszłości sympatyzowałem z UPR - głównie w kwestiach wolnego rynku. Lista blogerów, którzy trwale zbanowali mnie bez sensownej przyczyny: Andrzej Celiński, Mireks, maia14, teesa Zbanowani przeze mnie za chamstwo: entefuhrer (14.08.2011), mundry (05.10.2011)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka